Відповіді на часті запитання
«Хвильове занурення» – це система інтегрованого змісту у початковій школі, сформульована через проблемні запитання та їх дослідження, об'єднана конкретною темою, що розкривається у різних шкільних предметах: наскрізно - у курсі «Я досліджую світ» та творчій майстерні, дотично - на заняттях української мови та математики.
Реалізація «хвильових занурень» здійснюється за авторською освітньою програмою курсу «Я досліджую світ», яка, з одного боку, реалізовує цілі Державного стандарту початкової освіти, з іншого - має додаткову цінність у вигляді розвитку широкого світогляду та ерудиції, охоплюючи дослідження найцікавіших дітям цього віку тем - космосу та еволюції, сучасних технологій та мандрівок світом тощо.
У межах «хвильових занурень», крім групових проєктів, мінідосліджень та інтерактивних вправ, школярі-початківці працюють з авторськими зошитами, побудованими викладачами та методистами КМDШ відповідно до хвилі. Кульмінаційною точкою «хвильового занурення» є публічний захист «хвилі», який може відбуватися у форматі театралізації чи створення інтерактивного музею, дослідницької лабораторії, виставки винаходів, квесту, інтелектуального змагання з батьками.
Про ефективність «хвильових занурень» у початковій школі свідчать ті факти, що:
1. «Хвильове занурення» дає змогу вчителеві максимально інтегрувати шкільні предмети, що допомагає наблизити навчання до реального життя і його потреб, змоделювати цілісну картину світу, змотивувати учня до пізнання цього світу.
2. Завдяки діяльнісним методам учні за допомогою вчителя конструюють знання, формують вміння, ставлення та цінності, а отже, розвивають власні ключові і предметні компетентності.
3. Теми «хвильових занурень», як і проблемні запитання, сформульовано так, щоб вони максимально спиралися на попередній досвід учнів, розширюючи їхній світогляд і даючи більше, ніж пропонує типова освітня програма.
Проєктна діяльність - такий метод навчання, під час його учні мають можливість досліджувати справжні, цікаві та подекуди складні питання та процеси, що існують в реальному світі. Особливість проєктної діяльності полягає у груповій взаємодії та розподілі ролей, поєднанні пошукового, творчого та аналітичного процесів, активній комунікації та рефлексії, й найголовніше - у продукуванні нового продукту (наукового винаходу, технічного рішення, творчого вияву тощо).
У КМDШ проєктна діяльність розгортається у 2 вимірах: завдяки творчим та груповим завданням, зокрема і домашнім, з різних навчальних предметів, коли учитель та учні добирають найцікавіші та актуальні теми або реальні кейси для роботи над ними; а також через предметні або міждисциплінарні «хвильові занурення» у 5-10 класах, які можуть організовуватися як щотижневий унікальний урок - Project Time або у вигляді концентрованих кількаденних днів проєктної (пошукової, екскурсійної) діяльності. Залежно від класу та «проєктної хвилі», учні самостійно обирають проєкт під час «проєктного ярмарку» або ж об'єднуються у команди вчителем у межах свого класу.
Кожне «проєктне занурення» завершується захистом, під час якого учні презентують створений командою продукт або його прототип, а також рефлексують особистісне зростання з проєктного мислення та уміння працювати з інформацією, взаємодіяти у команді, створювати презентаційні матеріали.
Створення безпечного освітнього середовища у школі охоплює 2 ключові аспекти: фізичної безпеки та психологічно-емоційного комфорту учнівства.
Будівлі КМDШ споруджені з дотриманням усіх будівельних стандартів для закладів освіти, вони облаштовані сертифікованими укриттями. Вхід на кожну із локацій є закритим для зовнішніх осіб та контролюється охороною, по периметру будівель та у зонах спільного використання (центральних фоє, холах та коридорах, їдальні та бібліотеці) і навчальних просторах підвищеної небезпеки (спортивній та хореографічній залі, укритті, лабораторіях та ІТ-класах) встановлено системи відеоспостереження. У будівлях влаштовано пожежну сигналізацію та автоматизовані системи пожежогасіння. Потенційно травмонебезпечні об'єкти (сходи, вікна, гострі кути тощо) оснащені захисними або обмежуючими елементами.
Емоційно-психологічний комфорт учнівства досягається завдяки внутрішній культурі екосистеми КМDШ: комунікація, базована на цінностях - Людяності, Свободі усвідомленого вибору, Взаємодії на основі чесності та поваги, орієнтована на безумовне прийняття особистості, на повазі до власних кордонів, на ненасильницьке спілкування. Дорослі школи, а особливо - тьютори, едвайзери та компетентні шкільні психологи дбають про розбудову міжособистісних стосунків, навчаючи учнів просоціальній взаємодії. У межах формаційного курсу учні опрацьовують програму Соціально-емоційного та етичного навчання, спрямовану на формування гармонійних взаємин із собою та оточенням.
Домашні завдання є невід'ємною частиною академічного та особистісного зростання дитини, а відтак передбачені Освітньою програмою КМDШ. За результатами останніх досліджень британських науковців Teaching and Learning Toolkit, виконання домашніх завдань приносить користь еквівалентну п’яти додатковим місяцям шкільного навчання, крім того, слугуючи важливим елементом подолання освітніх втрат, які можуть бути спричинені наслідками пандемії та повномасштабного вторгнення.
Разом із тим, працюючи у початковій школі за концепцією «школи повного дня», КМDШ намагається оптимізувати час на виконання домашніх завдань та гармонізувати навчальний день дитини, залишаючи вечір для щасливих митей дитинства. З цією метою в учнів 1-4 класів у розкладі дня передбачена «Самопідготовка» - спеціальне заняття із класною мамою та тьютором, під час якого учні виконують домашню роботу безпосередньо у школі, залишаючи додому лише «сімейні» завдання (придумати новий рецепт млинців чи генеалогічне дерево, проаналізувати можливості економії електроенергії за домашнім лічильником тощо).
Водночас перехід у 5 клас та поступове щорічне зростання кількості уроків на тиждень, що поєднується із дорослішанням учнів та їхньою потребою самостійно планувати свій розпорядок дня, обумовлює поступове перенесення виконання домашнього завдання додому. Учителі школи намагаються зважено підходити до формування обсягу домашнього завдання, дотримуючись рекомендацій, аби час на виконання щоденного домашнього завдання (крім додаткових робіт, які учні попросили самостійно, або які необхідні для подолання освітніх втрат) не перевищував 1-1,5 години.
КМDШ сповідує комунікаційну політику прозорості та відкритих дверей, тому усі дорослі школи завжди готові до взаємодії в найкращих інтересах дитини. Інформацію про академічний поступ учнівства школа надає у 2 форматах: під час індивідуальної взаємодії (у серпні проводиться загальношкільна батьківська конференція, протягом року - сам на сам батьківські кави з учителями), під час комунікації у зручному та функціональному електронному щоденнику School Today.
В електронному щоденнику учні та батьки мають інформацію про розклад занять та перерв, академічні успіхи дитини та домашні завдання, про цікаві шкільні події та загальну важливу інформацію. Разом з оцінками учителі залишають коментарі про поступ дитини, її взаємодію під час уроку, зони найближчого зростання, важливу інформацію про проходження навчального курсу.
У електронному щоденнику передбачена функція приватних чатів між учнями/батьками та учителями, яка дозволяє уточнити, порадитися, поставити необхідне запитання педагогу, спрямоване на деталізацію ситуації щодо опанування будь-якого навчального предмета.
Наприкінці кожного навчального семестру кожен учень отримує персональний звіт - School Pass, що містить інформацію про освітні цілі та навчальну мотивацію, самоорганізованість та взаємодію з однолітками; про поступ в реалізації освітньо-формаційної програми; семестрові оцінки та коментарі від класної мами або учителів-предметників.
Крім того, у разі наявності будь-яких запитань або рекомендацій щодо співпраці батьки можуть через менеджера з комунікацій / тьютора / куратора записатися на індивідуальну зустріч з управлінською командою школи або необхідним викладачем.
Психологічний супровід у КМDШ - важливий елемент розбудови психологічно безпечного та емоційного комфортного середовища школи. Ми прагнемо, аби кожен учень та учениця КМDШ від моменту перших днів адаптації до випускного відчували себе щасливими, наповненими та продуктивними, готовими до зростання над собою та підкорення академічних висот.
Місія шкільного психолога - сприяти та супроводжувати адаптацію нових учнів; бути помічником та порадником у стресових ситуаціях, розвиваючи внутрішню стійкість дітей; виступати медіатором під час шкільних конфліктів; працювати із мотивацією до навчання та комунікаційними труднощами, які виникають у міжособистісній взаємодії.
Психолог працює як індивідуально з дітьми, використовуючи найактуальніші методики (пісочну та арттерапію, проєктивні методики тощо), так і в груповому форматі з класами.
КМDШ - ціннісний та безпечний простір, творення якого неможливе без існування домовленостей, які б підтримували комфортну та безпечну міжособистісну взаємодію. Саме тому у школі існують певні заборони та обмеження, порушення яких є неприпустимим та може бути підставою для завершення навчання дитини у школі.
До таких категоричних заборон та обмежень належать:
1. перебування в освітньому середовищі школи у стані алкогольного та наркотичного й іншого сп’яніння, куріння будь-яких виробів та вживання будь-яких психоактивних речовин, а також будь-який вид їх передачі один одному;
2. здійснення фізичного та/або психологічного насильства. у т.ч. булінгу (цькування) відносно будь-яких учасників освітнього процесу;
3. перебування здобувачів освіти під час дії сигналу «Повітряна тривога» поза укриттям, а також їх самовільний вихід з укриття під час дії сигналу «Повітряна тривога», крім випадків особистого забирання батьками їх відповідно до письмової заяви (навіть після завершення уроків за розкладом);
4. свідоме, систематичне та цілеспрямоване порушення академічних політик, політик безпеки та благополуччя, політик комунікації та взаємодії.
КМDШ прагне забезпечити якісний неперервний освітній процес, тому під час дії сигналу «повітряна тривога» учні разом з учителями невідкладно слідують до сертифікованого укриття, у якому для кожного класу облаштовано простір у якому педагог за кілька хвилин відновлює своє навчальне заняття.
Ті ж види робіт або предмети, які неможливо без втрати змісту продовжити в укритті (лабораторна робота з природничих наук, заняття кулінарної майстерні тощо), переносяться / відпрацьовуються в інший час на засадах взаємозамінності, досягаючи найменш можливих освітніх втрат.
КМDШ обрала проактивний підхід у створенні безпечного, надійного та підтримуючого середовища для всіх учасників освітнього процесу. Базуючись на цінностях Людяність та Взаємодія на основі чесності та поваги у кожній школі розроблені свої правила - Політики порозуміння, які визначають бажані моделі взаємодії між собою учнів та педагогів. Завдяки груповим та індивідуальним заняттям шкільного психолога, тьюторському (у 1-6 класах), кураторському та едвайзерському (7-11 класах) супроводу у дітей формуються стратегії ненасильницької комунікації, поглиблюється розуміння про особисті кордони та важливість їх відстеження, відбувається синхронізація поведінкових моделей дитини із тими правилами, рутинами та домовленостями, які існують в освітньому просторі закладу.
У кожній школі діє Антибулінгова політика, що передбачає проведення щорічних антибулінгових занять, а також встановлює процедуру розгляду звернень щодо конфліктних ситуацій, які можуть виникнути між учасниками освітнього процесу.
Учням, які усвідомлено та систематично порушують Політики школи можуть бути запропоновані спеціальні поведінкові трекери - Поведінкові контракти, які у межах глибокого індивідуального супроводу з боку значущого шкільного дорослого передбачають на поведінковому рівні формування нових, просоціальних, моделей поведінки.
У випадках вчинення учнями дій, що несуть загрозу життю та здоров'я оточуючим, або порушення категоричних заборон, що діють у школі, за рішенням Ради порозуміння може бути ухвалене рішення про короткотермінове відсторонення від навчання в очному форматі або ж як крайня міра - винесено на педагогічну раду питання щодо відрахування із закладу освіти.
Пріоритетом шкіл мережі КМDШ є надання якісної освіти в очному форматі, поза як ми вбачаємо її цінність не лише в академічному вимірі, але і соціальному: жива міжособистісна взаємодія, наочна групова діяльність, спортивні активності та змагання, шкільні івенти та радість спільного переживання емоцій зі своїми друзями - те, що робить дитинство по-справжньому щасливим.
Водночас, КМDШ готовий до будь-яких викликів, у т.ч. повторення пандемії. Для цього існують розроблені на основі досвіду COVID-19 наступні стратегії організації освітнього процесу:
1. повноцінне очне навчання у школах КМDШ в умовах безпечної школи (посилені заходи профілактики захворюваності: температурний скринінг, посилене прибирання, дезінфекція та кварцування просторів школи, за потреби - запровадження точкових карантинних заходів для певних класів);
2. можливість тимчасового під'єднання учнів офлайн-шкіл до дистанційної школи КМDШ з можливістю навчатися синхронно та асинхронно на платформі з гейміфікацією навчання;
3. одномоментний (у разі потреби / припису) перехід на дистанційне навчання, що здійснюється у синхронному режимі (наживо) на платформі MS Teams зі збереженням усіх шкільних предметів та розкладу занять.
Навіть у випадку повторення карантину ми розраховуємо на його тимчасову дію, та повернення у стіни школи. Відповідно ми не плануємо змінювати модель школи, відмовлятися від приміщень, тому будемо продовжувати його утримання в якісному стані, щоб школа була готова до повернення до звичайного життя.
Щодо перерахунку вартості навчання: якість освітнього продукту, який надають викладачі КМDШ, в режимі офлайн чи онлайн, залишається на дуже високому рівні. Звичайно, ми готові відобразити в вигляді перерахунку реальну економію витратної частини в випадку переходу на онлайн навчання: це може бути економія на канцелярії, питній воді, утриманні приміщення тощо. Основну частину собівартості нашого освітнього продукту становить заробітна плата викладачів. Ми вважаємо своїм обов’язком і справою честі зберегти педагогів-професіоналів, не допустивши їх примусового відправлення у відпустку чи простій. Саме тому, у випадку повторення пандемії, ця витратна частина не буде змінюватися.
Навесні 2022, ми змогли здійснити перерахунок батькам реальної економії витратної частини в розмірі 18% вартості навчання за період карантину. (включаючи 12 місяців життя школи). Яким буде перерахунок в разі повторення карантину – говорити поки зарано.
1. Чи можна повернути перший платіж?
- За умовами договору - перший платіж не повертається
2. Чому в договорі є прив’язка до долара?
- У зв’язку з ціноутворенням окремих постачальників Школи ми мусимо передбачати можливість корегування вартості навчання в разі зростання курсу долара. При цьому переважна більшість витрат деномінована в гривні і зростає разом з індексом споживчих цін.
3. Чи буде можливість зафіксувати ціну на кілька років наперед?
- Раніше ми укладали довгострокові договори (на освітній ступінь), ціна яких щорічно змінювалася за чіткими правилами. Але на час війни ми призупинили цю практику через занадто високі ризики. Повернемося до неї після перемоги України.
4. Чи буде можливість отримати знижку за «друга, який став частиною родини КМDШ»
- По всіх наших бізнес-юнітах діє акція «Приведи друга та отримай 5000 грн»
Дитячі садочки Clever Kids Оболонь та Sense Kids Паркові Озера беруть участь у державній програмі «Гроші ходять за дитиною»
Механізм Програми «Гроші ходять за дитиною» створений для підтримки та гарантії прав киян обирати дитячий садок будь-якої форми власності. Обов'язковою умовою є фіксація місця реєстрації дитини у Реєстрі територіальної громади міста Києва.
Завдяки програмі батьки можуть отримувати щомісячну компенсацію з міського бюджету за навчання дитини в садочку.
Розмір компенсації, яку батьки зможуть отримати, брати участь у програмі, визначається районною територіальною громадою міста Києва. Приблизний розмір компенсації, яку озвучили в Дніпровському Районному управлінні освіти на 2024 рік становить 4 934,00 грн/міс
Умови участі у програмі «Гроші ходять за дитиною»:
1. У програмі беруть участь діти дошкільного віку від 1,5 до 6 років
2. Дитина та один із батьків мають бути зареєстровані в місті Києві
3. Дитина не має бути в списках електронної черги до закладів дошкільної освіти комунальної власності територіальної громади міста Києва
Укласти тристоронній договір між суб'єктом освітньої діяльності, районним управлінням освіти та батьками. Форма договору затверджена Районним управлінням освіти. Районне управління освіти приймає договір видрукований лише двостороннім шляхом
Важливо! Мають право на участь у програмі тільки ті діти, даних який немає у реєстрі, або написано статус «видалена».
Так, у КМDШ функціонують інклюзивні класи, у яких навчаються діти з ООП. Залежно від висновку інклюзивно-ресурсного центру для таких дітей може розроблятися адаптований / модифікований індивідуальний навчальний план, розклад занять та освітній контент, змінюватися вимоги до оцінювання навчальних досягнень, залучатися індивідуальний тьютор (за кошти батьків). Усі особливості організації освітнього процесу для дітей з ООП обговорюються індивідуально управлінською командою школи із родиною, визначаючи найкращі рішення для успішного всебічного зростання дитини.
КМDШ організовує навчання дітей з особливими освітніми потребами у випадках, коли впроваджена нами концепція “школи повного дня” є оптимальною для особистісного та академічного поступу дитини. Порядком конкурсного відбору передбачено, що окрім діагностичних оцінювань вступника, зарахування дітей з ООП відбувається після попередньої співбесіди шкільного психолога з батьками дитини (особами, які їх заміщують) та за умови надання відповідного висновку Інклюзивно-ресурсного центру - такий підхід дозволяє синхронізувати очікування родини та спроможності школи у створенні найсприятливіших умов навчання дитини.